FysioSluijters: MijnZorgtoegang is de mooiste applicatie die er is

In onze serie “hoe is het nu met?” spraken we op 4 september 2020 met Hans Sluijters, oprichter en eigenaar van FysioSluijters. Een bruisende praktijk in Boxtel met een hoge klantenwaardering van 9.1! Een praktijk die in de regio veel wordt aanbevolen; patiënten komen van heinde en ver, soms zijn ze zelfs bereid een uur te reizen. Hans werd klant van Fysiomanager in 2006, toen Fysiomanager nog maar net op de markt was. Hij is nog steeds klant dus reden voor een interview: hoe is het met hem en is hij nog tevreden over Fysiomanager? Het werd een leuk gesprek

Hans: het is alweer enige tijd geleden, maar weet je nog hoe je destijds in contact bent gekomen met Fysiomanager?

Jazeker: ik had een praktijk met een partner en onze maatschap hield in goed overleg op te bestaan. We gingen ieder onze eigen weg en ik vond dat een goed moment om ook met een nieuwe ander EPD te starten. Best spannend: Fysiomanager oogde weliswaar heel professioneel maar feitelijk was het een pakket dat zich pas net in de praktijk aan het bewijzen was. Toch trok het me erg aan, ook de mensen waarmee ik sprak gaven me veel vertrouwen. Ik wilde graag een systeem waarop ik overal kon inloggen en waarbij ik niet continu back-ups hoefde te maken. Kortom, ik ging ervoor. Nu, ruim 14 jaar later ben ik blij dat ik ze het vertrouwen heb gegeven. Bij elke update die ik zie langskomen denk ik, ze zijn goed bezig, ze zitten er bovenop! 


Leuk om te horen Hans: wat spreekt je het meest aan?

MijnZorgtoegang bijvoorbeeld; dat vind ik werkelijk de mooiste applicatie die er is. Dat werkt zo handig dat ik me erop betrap dat ik geïrriteerd raak wanneer nieuwe patiënten niet de moeite hebben genomen om via MijnZorgtoegang alle gegevens in te vullen. Dan moet tijdens de intake alles nog worden ingevoerd. Het klinkt misschien wat arrogant, maar ik zeg het toch: mijn handen zijn gemaakt om te behandelen, niet om via een toetsenbord de hele intake te moeten intikken. Daarom sturen wij er actief op aan dat nieuwe patiënten zoveel mogelijk alles zelf aanleveren via MijnZorgtoegang.

De app van MijnZorgtoegang

Hoe vind je de agendafunctie?

Die werkt heel prettig. De eerste afspraak wordt altijd door ons secretariaat gepland, maar alle vervolgafspraken daarna plannen de therapeuten zelf. En dat gaat via de agenda heel makkelijk. Dat het eenvoudig werkt merken we ook bij het inwerken van nieuwe medewerkers: ze pakken de systematiek en de logica van Fysiomanager snel op. Het werken met alle icoontjes en kleuren is ook handig. Is er iets rood gemarkeerd dan moet er iets mee gebeuren, is er iets zwart dan is het in orde. Lekker overzichtelijk.

Afbeelding van een computerscherm met de tekst "Fysiomanager Analytics , de complete tool voor uw business intelligence".
 
Ik neem ook Fysiomanager Analytics af, daar moet ik nog even goed induiken. Ik haal er nog te weinig uit van wat er inzit. Ik ga me aanmelden voor een inhoudelijk webinar hierover, want het is eigenlijk zonde dat ik er (te) weinig mee doe.

En in deze tijden vraag ik je natuurlijk ook: welke impact heeft de Coronacrisis op jullie gehad?



Tja, het was heftig. Ik heb me behoorlijk zorgen gemaakt. Gelukkig hebben we het goed doorstaan en heb ik ook mijn zeer loyale ZZP’ers gedeeltelijk kunnen doorbetalen, net als het personeel dat ik in vaste dienst heb. Dat vind ik belangrijk, zo sta ik in het leven. We hebben tijdens de Coronaperiode wel een aantal behandelingen via videobellen kunnen voortzetten, maar dat was mondjesmaat. Het was uitzitten, hopen op betere tijden. Gelukkig draait de praktijk nu weer volop.

icoon_videoconsult_gepland
Videobellen in de agenda

Laatste vraag Hans: wat zou je nog van jouw kant willen toevoegen?

Waar veel praktijken niet bij stilstaan als ze een pakket kiezen, is hoe de organisatie en mensen achter het product in elkaar steken. Ik kan uit ervaring spreken dat de mensen achter Fysiomanager heel professioneel en behulpzaam zijn. Een aantal jaren geleden viel een medewerker bij ons uit, degene die altijd het declaratietraject doet. Ik heb Fysiomanager toen om hulp gevraagd, of ze me konden ondersteunen en op weg helpen? Nou, dat was geen enkel probleem! Op die momenten ben je blij dat de mensen achter de software er ook voor je zijn. Fysiomanager is een ingetogen, stabiele en vooral behulpzame club mensen, waar kwaliteit voorop staat: Ook om die reden kan en zal ik Fysiomanager altijd aanbevelen.