Fysiotherapie MC De Eedenburgh

Door de iDEAL-betaling staat het bedrag vaak al dezelfde middag op onze rekening!

 

Fysiotherapie MC De Eedenburgh, één van de PlusPraktijken in Hilversum, werkt nu bijna drie jaar met de software van Fysiomanager. Na vele jaren stapten ze over van Intramed.

In deze mooie praktijk met 14 medewerkers, werkt al 21 jaar (!) de enthousiaste Marike Haarsma. In haar functie als Officemanager is zij onder andere verantwoordelijk voor het inplannen van alle afspraken en voor het gehele boekhoud- en declaratietraject van de praktijk. Ze werkt dagelijks met Fysiomanager en is dus helemaal thuis in de agenda- en administratieve mogelijkheden van Fysiomanager. In september 2019 spraken we met haar.

In januari 2020 zijn jullie drie jaar Fysiomanager-gebruiker. Weet je nog hoe het contact destijds tot stand kwam?

Toen we eenmaal intern hadden besloten dat het tijd werd om over te stappen op andere praktijksoftware, op een ander EPD, hebben twee collega’s zich op de selectie gestort. Ze hebben zich vervolgens breed georiënteerd en dat leidde tot presentaties van een aantal aanbieders. Uiteindelijk is er voor Fysiomanager gekozen, zelf was ik daar niet inhoudelijk bij betrokken.


Ondanks dat je er zelf niet bij betrokken was, ben je wel blij met de overstap?

Ja nu zeker! Ik moet zeggen dat ik al 21 jaar in de praktijk werk en ik kende niks anders dan Intramed; ikzelf heb daar dus 18 jaar mee gewerkt. Dan is overstappen best wennen. Ik ben erg tevreden over wat ik nu met Fysiomanager kan; het is een gebruikersvriendelijk pakket.

Je zegt nadrukkelijk dat je er “nu” tevreden mee bent; in eerste instantie niet?

Nee, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel met “nu” dat de pittige fase van het gewend raken aan de nieuwe software nu gelukkig achter ons ligt. Inmiddels kan ik lezen en schrijven met de software, het hele overstaptraject heb ik onderschat. Kijk, de feitelijke overstap, het overzetten van alles, was snel gebeurd. Maar dan begint het pas; je moet tijd en energie steken in het jezelf eigen maken van alle functies. En dat is pittig, hoe gebruikersvriendelijk het pakket ook is: het gewone werk ernaast gaat immers ook gewoon door.

Ik snap wat je zegt: overstappen is zeker niet niks. Ben je wel goed begeleid?

Zeker, een hele dikke “10” voor de servicedesk van Fysiomanager. En dan noem ik met name Anja: jeetje wat een kanjer is dat. Ik had op een gegeven moment zo vaak contact met haar, dat ik me soms bezwaard voelde om te bellen. Als ik dan toch belde dan hoopte ik dat ze niet zou denken: “daar belt dat nummer uit Hilversum weer”. Daar betrapte ik haar echter nooit op: uiterst vriendelijk, altijd! En met verstand van zaken. Ze weet ook veel van Twinfield. Daar hielp ze me ook mee, ondanks dat het helemaal geen Fysiomanager-software is.

Ik wilde je nog vragen naar wat je van de servicedesk vindt; die vraag heb je bij deze al beantwoord. Wat vind je spontaan geroepen het fijnst aan Fysiomanager?

Ja, het werkt simpel en logisch. Misschien is dat wel de reden dat je de software snel omarmt. Het declareren gaat eenvoudig en het facturen eigenlijk net zo. Omdat ik degene ben die alle afspraken en alle zittingen inplan, is de agendafunctie voor mij ook heel belangrijk. Nou ik kan zeggen, deze is prettig en logisch ingedeeld. Kortom ik heb helemaal geen klagen!

Goed om te horen! Is er dan niets negatiefs te noemen?


Nee, ikzelf zou niks kunnen noemen, ik ben echt tevreden. Kijk, ik spreek hier niet namens de therapeuten. Maar geloof me: als er klachten zouden zijn dan zou ik het weten. Onze praktijkmanager is zich nu aan het verdiepen in Fysiomanager Analytics: kijken wat het voor onze praktijk kan betekenen. Daarvoor laat ze zich aanvullend scholen op Excel: dat vind ik heel positief, blijkbaar nodigt Analytics uit om er alles uit te kunnen halen.

Tenslotte: sinds december 2018 heeft Fysiomanager de betaalmogelijkheid iDEAL in het pakket. Jullie werken er ook mee, hoe gaat dat in de praktijk?

Je zou willen dat alle patiënten en zorgverzekeraars met iDEAL betaalden! Ik verstuur bijvoorbeeld facturen naar patiënten die door hun vergoedingen heen zijn of die helemaal geen aanvullende verzekering hebben. En ook naar onze klanten die bijvoorbeeld Stoelyoga of Medische trainingen afnemen.

Bij het versturen van de factuur gaat tegenwoordig altijd een link voor een iDEAL-betaling mee. Door het meesturen van deze iDEAL-link zijn er veel patiënten die direct betalen. Vaak staat het bedrag nog diezelfde middag op onze rekening! Dat is echt opmerkelijk en natuurlijk heel fijn. Facturen staan daardoor veel minder lang open. En de kosten van €0,35 per betaling zijn zeer te overzien: voorheen verstuurde ik papieren facturen, dan hadden we ook kosten voor papier, enveloppen en porto. Nu hebben we die niet meer!